Ostatnimi czasy postanowiłem, zacząć zmierzać w kierunku, który od zawsze mnie interesował: Gamedevu. To właśnie to zainteresowanie skłoniło mnie do wybrania takich, a nie innych studiów.

Mając już jako takie podstawy programowania postanowiłem, kontynuować naukę programowania pod kątem gier. Pierwszym dylematem był język. Jaki wybrać? C++, Java, C# czy uczyć się kolejnego np. Pythona? Moja niechęć do javy, a raczej zasobożerność maszyny wirtualnej, która jest ogromnie wyczuwalna na moim już można by rzec poczciwym laptopie, od razu ją zdeklasowała. Więc może, python? Jednak bym musiał uczyć się go teraz od zera, a ja chciałem, zacząć pisać proste gry jak najszybciej, więc niestety python musi trochę poczekać. Wybór padł więc na C++ w którym orientowałem się mniej więcej już od 4 lat, choć to nie znaczy, że go perfekcyjnie znam.

Drugim dylematem był wybór bibliotek z których mógłbym skorzystać. Po małym researchu, znalazłem 3 polecane biblioteki: SDL, Allegro, SFML. Po chwili zastanowienia wybór padł na tą ostatnią, z powodu jej dość młodego wieku, ciągłego rozwijania i w pełni obiektowego interfejsu.

Początkowo zabrałem się za wersję z numerem 1.6 czego efektem końcowym jest prosta pseudo gierka, w której za zadanie mamy przeprowadzanie kulki z jednego miejsca do którego. Gra wykorzystuje prosty model kolizji oparty na kolorach, przez co sami możemy tworzyć kolejne plansze w dowolnym edytorze graficznym np w windowsowym paincie. Samą grę oraz jej kod źródłowy znajdziesz tutaj