Pałac Letni w Pekinie to pierwsza atrakcja jakę, przyszło nam zwiedzić w Chinach. Nie jest to pojedynczy budynek, a cały kompleks parkowo-pałacowy. W czasie panowania dynastii Qing, cesarzowie odpoczywali tutaj podczas lata. W 1998 roku został wpisany na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Był też jedną z pierwszych atrakcji AAAAA (5A) w Chinach.

Rating Atrakcji Turystycznych w Chinach

W Chinach atrakcje turystyczne oznacza się skalą A. Im więcej liter A tym obiekt jest ważniejszy. Największą oceną jest 5A. Skala ta uwzględnia również m. in. bezpieczeństwo, infrastrukturę i transport. Atrakcje 5A, muszą być tak łatwe do zobaczenia jak tylko możliwe. Np. jeśli góry nie mają dogodnych schodów, pozwalających każdemu chińczykowi na chodzenie po nich to, to nie dostaną oceny AAAAA. Dlatego też trekking po Żółtych Górach nie przypomina w ogóle wędrówki jaką znamy choćby z polskich gór, lub we wnętrzu góry Tianmen zamontowane są schody ruchome (Ale o tym będzie w przyszłych wpisach)

Pałac Letni – Summer Palace – 颐和园

Teren parku jest ogromny i liczy 70tys. m2. Większą jego część zajmuje sztuczne jezioro (dokładnie 2,2 km2). Pozostały teren wypełniony jest licznymi ogrodami, altankami i pawilonami. Jeśli chcesz zwiedzić cały teren potrzebujesz tak naprawdę dnia by to zrobić.

My tyle czasu nie mieliśmy. O godzinie 17 pojawiliśmy się przed bramą parku i byliśmy tam do około 19, aż zaczęło się ściemniać. Dojechaliśmy do niego metrem, linią 4 Daxing i wysiedliśmy na stacji Beigongmen 门. Naprzeciwko stacji jest KFC, którym się posililiśmy, by od razu po przyjeździe nie roztroić żołądków i powoli przyzwyczajać je do innej flory bakteryjnej.

Bilet wstępu do parku kosztuje 30 CNY, a bilet Combo uprawniający do zobaczenia wszystkich atrakcji 60 CNY. Tutaj udało się nam obojgu wejść na zniżkach studenckich (Legitymacje ISIC) i zapłacić po 15 CNY, ale to był błąd osób w kasie. W Chinach zniżki studenckie obowiązują tylko studentów 1 stopnia (licencjackie/inżynierskie). My natomiast mieliśmy legitymacje ze studiów magisterskich. To był jedyny raz i nigdzie indziej już się nam nie udało skorzystać z naszych legitymacji.

Pałac Letni

Pogoda średnio nam tego dnia podpasowała, było pochmurnie i od czasu do czasu mżyło. Nie było to zbyt uciążliwe, ale woleliśmy by nie padało w ciągu spaceru po świeżym powietrzu.

Główna brama znajduje się od północnej strony parku i idąc od niej cały czas na południe mija się stary kamienny most nad kanałem.

Kolejnym etapem naszego spaceru było wdrapanie się na Wzgórze Długowieczności, na którego szczycie znajduje się Pagoda.

Pałac Letni

Następnie schodzimy nad brzeg jeziora, wokół którego znajduje się długi zadaszony korytarz.

Marmurowa Łódź

Idąc w prawo dochodzimy do Marmurowej Łodzi. Niestety, aby poruszyć się dalej, trzeba skorzystać ze statku na drugą stronę jeziora. My zawracamy i idziemy wzdłuż wybrzeża, wspomnianym wcześniej korytarzem w kierunku wschodnim.

Po drodze mamy znakomity widok na Most Siedemnastu Łuków.

Nasz spacer kończymy po wschodniej stronie jeziora przy Moście Siedemnastu Łuków ze świetnym widokiem na Wzgórze Długowieczności.

Bardzo bym chciał obejść jezioro dookoła, niestety nie starczyło nam na to czasu i po około 2h opuściliśmy teren parku wschodnim wyjściem.

Po więcej atrakcji Pekinu, a także po informacje praktyczne o mieście. Zapraszam do tego wpisu.

Po więcej ciekawostek o Chinach, w tym relację z mojej podróży po nich przejdź na stronę dedykowaną państwie środka.

Jeśli interesują cię także inne kierunki to zapraszam do przejrzenia innych moich wypraw,a także do śledzenia bloga.

Author

Cześć, nazywam się Łukasz i tworzę ten Blog Podróżniczy. Jest mi niezwykle miło Cię gościć. Jestem Cyfrowym Nomadem (Digital Nomad) czyli programistą i podróżnikiem w jednym. Mój zawód pozwala mi pojechać na drugi koniec świata i na co dzień tworzyć soft jako Full stack .NET Developer, a w weekend odwiedzać nowe miejsca i kraje. Mam nadzieję, że spodoba Ci się to co tutaj robię i będzie to przydatne. Po więcej informacji zapraszam do zakładki "O mnie".