W tym tygodniu przedstawiam wam demo mojego projektu: Download (lub jeśli ktoś nie ma czasu na granie – to TU może obejrzeć krótki gameplay z dema).

Widać na nim proste mechanizmy takie jak: zbieranie mikstur, podnoszenie przedmiotów (ex. kluczy) otwieranie zamków, przełączanie dźwigni, lawa, która nas rani, przesuwanie skrzynek oraz kończący się czas. Poruszamy za pomocą strzałek oraz klawiszy akcji: Spacja (+ Enter w przypadku gdy mamy coś wykonać pod sobą, np. przełączenie dźwigni / + Strzałka Kierunkowa skierowana w stroną po której ma się coś wydarzyć np: stoimy na lewo od kraty i chcemy ją otworzyć to używamy kombinacji Spacja + Strzałka w prawo ( bo krata znajduje się na prawo od nas).

Wartym zauważenia jest podkład dźwiękowy skomponowany specjalnie do tego projektu przez mojego dobrego znajomego, Marka Rubczewskiego. Wykonał on naprawdę kawał dobrej roboty. Na pewno ilość dźwięków się jeszcze zwiększy podczas dodawania nowych przedmiotów.

Niestety do dema wkradło się parę bugów:

  • Nie działa opcja save (przez moją nieuwagę zmienia ona liczbę plansz do jednej, obecnej po której następuje koniec dema)
  • Na Windows XP SP3 podczas wyłączania gry wyskakuje error z błędem dostępu do pamięci. Wynika on prosto z biblioteki SFML i jest on znany jednak nie naprawiony przez developerów, więc niestety nie mam na jego występowanie wpływu.
  • Na słabszych komputerach występuje zwiększone użycie procesora oraz szarpanie grafiki.

Moje najbliższe plany to dokończenie samej gry i zajęcie się edytorem map, który jest w tym momencie naprawdę biedny, a chcę go w przyszłości dołączyć do gry więc muszę się nad nim trochę postarać, bo wątpię, że ktoś się w nim oprócz mnie może połapać. Spróbuję również, jak będę miał trochę więcej czasu skompilować projekt pod Linuksem. Nie używam żadnych bibliotek tylko do Windowsa oraz sam SFML jest kompatybilny z Linuksem, więc nie sądzę, że będą z tym jakieś większe problemy.

Na koniec z takich rzeczy poza gamedevu to, z chęcią podzielę się informacją, że zostałem zakwalifikowany na wymianę studencką z programu ERASMUS do Universidade da Beira Interior w Portugalii na przyszły semestr. Jeszcze jednym warunkiem jest 100% zaliczenie tego semestru, więc muszę się ostro wziąć za naukę i mam nadzieję, że mi się uda.