Tak jak ostatnio obiecałem, nowy wpis pod koniec tygodnia (wiem, że w Polsce jest już poniedziałek, ale tutaj zostało mi jeszcze trochę czasu).

Glory of the Legend prosty shooter 2d z widokiem z góry pisany w c# i XNA 4.0. O fabule można poczytać na stronie projektu. Cel jest prosty – zabić jak najwięcej przeciwników i nie dać się zabić.

Glory of the legend

Grafika jak na razie czysto testowa, widać również zarysy HUD’a (mini mapa z pozycjami wrogów, paski życia i energii (coś przegrzewanie się broni), widok broni oraz ilości amunicji).

Pociski w grze mają różną moc w zależności od użytej broni. Pistolet – najsłabsze oraz, UZI – dosyć mocne, shootgun – jak narazie One shoot-one kill oraz wylatują 3 pociski na raz, oraz granat – obrażenia obszarowe.

Przy trafieniu przeciwnicy krwawią, a po “śmierci” na jakiś czas zostaje ciało oraz plama krwi. System kolizji jak na razie ma złożoność kwadratową, lecz myślę, że jest to dobry moment na poćwiczenie różnych algorytmów tego typów. Inteligencja zombie jest na poziomie zero, po prostu idą w naszą stronę.

O tej grze to chyba by było na tyle jak na razie. Kolejnym projektem (lub równoległym jeśli ten się przeciągnie) będzie gra w stylu Sokoban w OpenGL. Decyzja w konflikcie platformówka vs 3D była prosta – Sokoban jest moim projektem na zaliczenie Grafiki w Portugalii. A co do samej Portugalii to tutejszy eduroam blokuje nawet ftp grrr… lecz to, że jestem na informatyce i trochę się znam na tym do czegoś zobowiązuje. Tunelowanie OpenVPN jest moim wybawicielem i żadne blokady już nie są mi straszne 🙂 Zobaczę jak potoczą się moje dalsze losy, najbliższy wpis będzie w piątek lub dopiero po świętach, więc see you