Oto właśnie przed wami skończony Sokoban w 3D (przynajmniej tak mi się wydaję tzn. Mogę do niego wrócić gdy już posiądę większą wiedzę na temat OpenGL). Download (7zip).
Dostępnych jest 10 map. jednak bardzo łatwo można dodawać kolejne, gdyż są one importowane z plików txt, ważne by ich rozmiar nie był większy niż 16×16. Gra obsługuję zapisy stanów gry, tzn nie musimy za każdym razem zaczynać od początkowych poziomów, a od tych na których skończyliśmy, gdy chcemy zresetować nasz postęp wystarczy usunąć plik save.dat z głównego folderu gry.
Co teraz? Pozostał mi ostatni błogi tydzień w Portugalii, więc zamierzam go jakoś wykorzystać, równocześnie pragnę w końcu skosztować pełni wiedzy na temat wzorców projektowych, co mi na pewno pomoże w przyszłości, a raczej jest nie zbędną wiedzą.
A co do gier to raczej przez najbliższe 2 tygodnie nie zamierzam raczej siadać do ich programowania, a to z racji tego, że do mojego nowe projektu zasiądę trochę inaczej. Otóż 2 dni temu rozpocząłem nowy projekt o tymczasowej nazwie „Victor”, lecz nie w postaci kodu, grafik etc., a od storyline. Będzie to projekt naprawdę długo terminowy, niby główny ale w każdej chwili będzie mógł zejść na bok, gdybym miał inne obowiązki. Planowo ma być to platformer choć nie typowy, dość długi w klimatach steampunkowych. Przewiduję tworzenie jego na jakieś 2 lata, co wg mnie jest naprawdę dużym czasem, jak na osobę która nie ma jeszcze roku doświadczenia z programowanie gier. Jednak chcę by, ta gra była naprawdę niesamowita i wciągająca.